Kummel van de Kummelweg?!

Het is nog wel niet helemaal de ideale tijd van het jaar om te starten in de moestuin, maar ik ben al wel aan het dromen over hoe het er straks uit moet gaan zien in mijn eigen moestuin. In elk geval is er een deel gereserveerd om straks heerlijk te kokkerellen met mijn eigen gekweekte kruiden uit mijn kruidentuin.

Een aantal jaren terug ben ik in Costa Rica op vakantie geweest. Hier hebben we oa. de ‘moeder’ van het gezin waar mijn zus een aantal maanden inwoonde tijdens haar stage ontmoet. Deze vrouw had zo’n ontzettend mooie grote kruidentuin in haar achtertuin, om jaloers op te worden. Jammer genoeg zat ik toen nog niet zo in het moestuinier – wereldje en heb ik daar destijds te weinig aandacht en foto’s aan besteed. Maar zo’n ‘natuurlijke’ kruidentuin die volop in bloei staat, dat lijkt me dus geweldig mooi om ook zelf in de achtertuin te laten groeien!

Het lijkt mij wel leuk, aangezien ik in de kruidenbuurt woon, om te kijken of ik al deze kruiden in mijn moestuin een plekje kan gaan geven. Van Peterselieweg, Basilicumweg, Valeriaanweg tot de Kkummelervelweg, noem een kruid en ze maken er een weg van in Westenholte. Maar hoe ik aan de zaden voor het kruid die de Kummel voortbrengt kom is mij na enige research nog niet helemaal duidelijk. Dus als er nog iemand ideeën heeft over hoe ik hier het beste aan kan komen en of het überhaupt mogelijk is om deze plant in Nederland te laten groeien, dan houd ik me aanbevolen.

Voor nu wil ik jullie via deze weg nog heel gezellige dagen toewensen samen met de mensen die jullie dierbaar zijn en uiteraard een gezond en gezegd 2017!

Auteur: pliensmoestuin

Leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog over mijn moestuin. Ik ben woonachtig in één van de groenste wijken die Zwolle kent en vind het heerlijk om mijn vrije tijd door te brengen in de moestuin. Daarnaast geniet ik enorm van het buitenleven en zit ik veel op de fiets of maak ik een mooie wandeling. Ook een goede reis,een drankje op een terras of een bezoekje aan een festival zijn dingen waar mijn hart sneller van gaat kloppen naast het tuinieren. Het zou leuk zijn om je feedback op mijn blog en moestuin te lezen in een reactie!

Plaats een reactie